fredag 7 januari 2011

Tråkigt och så är jag arg på köpet!

Hade sett i fram emot att Christopher kunde skippa jakten imorgon för att umgås med mig en sista gång innan han åker till Deje.. Men det dög inte, jakten var tydligen roligare! :( Ibland förtsår jag mig inte på killar alls, även om jag i stort sett bara umgås med killar! :/ De är då allt en klass för sig!

Så nu sitter man här hemma, kommer ingen vart för mamma och pappa är i Tidaholm och jag ser efter min hund.. Vilket inte är så svårt, hon har sovit hela dagen utom när vi var ute och gick en sväng...

Farfar ringde mig förut, någon har i denna djupa snö jagat med Wachtel efter rådjur!! De är ju inte kloka!
Jag vågar knappt gå på åkern här hemma när jag ser rådjuren där, jag vet ju hur jobbigt de har det. Jag ser dem stå och sprätta upp snö med klövarna varje dag ju.



Det råder förvisso inget hundförbud, men det rår en rekomendation att inte jag med hund efter rådjur, hjort och gris, där det råder sträng kyla, skare eller mycket snö! Och vart är det inte mycket snö idag??!?

Allt finns att läsa på denna länk:
http://www2.lansstyrelsen.se/vastragotaland/Sv/nyheter/2010/Pages/lansstyrelsen-avrader-fran-att-anvanda-hundar-vid-jakt.aspx?keyword=hundf%c3%b6rbud

Nu ska jag sätta mig framför tv:n med en stor kall öl och slappna av! För jag är riktigt arg och besviken! Trodde inte att jägare hade så dålig moral och etik! Och det värsta är att jag är en jägare, men jag trodde att alla visste bättre... Men men, det finns idioter till allt och överallt! :@

Hej så länge! :) ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar