torsdag 22 september 2011

På jakt..

Så där ja då är Elsa rastad igen då.. Men inte går de något vidare bra, får nog spruta emot noskvalster tror jag minsann.. Men idag så fick hon jaga lite i alla fall medans jag plockade svamp, i massor! Två påsar fulla, varav en gav jag redan bort till en jag möte i skogen!

Det var lite gult så att säga! Hittade två sådana
här platser ca 20meter ifrån varandra! 

Stora var de också!! :) 

Ena påsens skörd, jag skulle tippa på att allt som allt
vägde det 2 - 3kg kanske mer, båda påsarna vägde mer än min bössa..


Emelita♥

2 kommentarer:

  1. Tjena! Jag har plockat hittills 68,5 kg du...
    Ikväll på hundprom blev det något kg till. Du skall väl ut på jakt 1 okt?

    SvaraRadera
  2. Ja då det är klart att jag ska, men Elsa får jaga lite räv nu, så hon kommer i form till 1okt. :) Jag vet intye hur mycket svamp vi plockat här hemma, men tillräckligt för att mamma inte vill ha hem mer! :o

    SvaraRadera