fredag 6 januari 2012

Rolig diskussion!

Icke Varghatare: "Får jag fråga vartifrån ditt stora hat ifrån varg kommer?"


Jag: "Att de tog min farfars hund som jag även såg som min..Att de myglar med allt somhandlar om vargen. och för att jag är jäkligt säker på att vargen är utsatt.. och är den utsatt så har den inte i den svenska faunan att göra.. De ska komma hit naturligt.. Och att vargen är mer övervakad än något annat djur.."'


Icke Varghatare: "Men han släppte den, man vet ju riskerna när man släpper en hund utan att ha koll på den, då får man faktiskt skylla sej själv. Har du bevis på att den verkligen är derå? jag lovar att de är dina släktingar som alltid sagt till dej att den är farlig och den ska inte få finnas. Men det är ju helt fel, den har du rika mkt rätt som oss att vara här" 
"kom inte och säg bara att jag inte vet någe, för jag bor i ett varg revis och vi har bara lärt oss att respekterat de, MEN! att dom dragit in jakten helt de tycker jag också fel för att på vissa ställen finns en väldigt stor kvot.Men hata samerna! hade vi fått chansen att ha vargen jämt utspridd i hela landet hade de inte vart ett lika stort problem.. och ni jägare är rätt så fula xD man kan faktiskt börja undra om vissa släpper hundarna med flit på deras revir så dom ska bli tagna och att det ska bli stora rubriker i tidningar osv..."


Jag: "Det är inte min släkt som sagt till mig att hata vargen, jag har tagit reda på fakta, kollat både "varghatare"s fakta och varg älskarna.. Och det finns luckor och saker som forskare inte svarar på eller regeringen heller inte svarar på. 

Och ja, jag vet att det finns risker med att släppa sin hund.. Men vägar och vatten drag vet man om, och kan då ställa ut passkyttar eller genskjuta hunden, eller också om man har bra lydnad ropa tillbaka den.. MEN forskare och rovdjursspårare visste om att varg fanns i området, men de SA INGET!! Hade vi vetat att varg fanns där skulle vi ALDRIG släppt!

Inga jägare släpoper med flit, allt jobb och alla jaktgener vi genom åren avlat fram slänger man inte bara till varg mat! Men jag förstår samerna att de inte vill ha varg där, renarna är deras jobb, dessutom är det ett kulturarv att kunna sköta renar på det sätt som samerna gör.. Det är samma sak som våra jakthundar vi avlat fram och de jaktmetoder vi använder idag, löshundsjakten är ett kulturarv.. Som tyvärr försvinner i takt med vargens mängd och spridning.."


Icke Varghatare: ni kan ju inte skylla på dom att dom inte berättade för er lixom, Du man kan fan undra ibland asså hur vissa tänker, Men Vilken jakt egentligen, det är ju hunden som jagar inte vi vi sitter på våra feta arslen och väntar ... men jag känner att de var dumt att fråga , jag får inte ens ut sakerna när jag skriver xD

Emelita♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar