lördag 14 april 2012

Varg gick till attack i hage

Detta är en artikel sedan 2007 och jag vet inte riktigt varför jag inte läst denna tidigare, kanske för att Ester inte blev tagen av varg fören 2009...

Varg gick till attack i hage

Det som är komiskt med denna artikel är att grannen som ställer upp för att hjälpa djurägaren och länsstyrelsens besiktningsman genom att skjuta vargen och han blir då direkt anmäld för jaktbrott, "men ingen är delgiven misstanke" som det står. Men visst är det konstigt, att bara för att man försvarar  sina djur så blir man anmäld gör jaktbrott.

Jag lade ut denna artikel på min facebook sida med texten över: "Äntligen kanske de fattar vad de leker med för djur! Nu är det nog inte långt kvar fören de attackerar en människa och dödar den", jag läste artikeln via mobilen och såg inte att den var sedan 2007. Men jag kan tala om att det gav en jäkla diskussion, fick hela 34kommentarer!! Av i stort sett en och samma person! Men men, en del vet inte vad de pratar om, och tror blint på allt gott som skrivs om vargen, tycker synd om dem som gör det och inte gräver djupare!!

// ♥Emelita♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar