torsdag 13 januari 2011

Minns ni kvällen för snart ett år sedan?

Det var den 22 januari 2010, dagen efter min 19årsdag. Nyår hade nyligen varit och jag hade lovat mig att det nya året skulle bli ändring på; kilona skulle rasa, jag skulle på bal, ta studenten och skaffa jobb för att sedan ta körkort och flytta hemifrån. Jag hade inga planer på kille även om singel livet börjat bli tråkigt.
Så den där kvällen den 22: e skulle jag och tjejerna ut på krogen för att fira mig. Vid ankomsten till Karlstad var humöret på topp och alkohol nivån var lite över lagom. När vi kommer ut på torget i Karlstad hör vi: ”Är inte du fisketjejen?”.  Jessica som är enda tjejen i sportfiske, vänder sig om och svarar att det är hon. Det visar sig vara Mörrum, Grums och Oinas, gamla fiskeelever. Det var de jag minns just då, efter som jag kvällen till ära valt högklackat och med alkohol i blodomloppet och snöigt ute så var balansen inte på topp.
Vi gick runt till olika ställen i Karlstad, men inget dög och till slut valde vi Score, och när vi väl anländer dit har den mesta alkoholen gått ur kroppen. Men nivån fylls snart på igen. Grums bjuder laget runt, Rebecka och Jessica försvinner på sina små rökstunder och killarna hängde på och lika så jag. Så någon gång under kvällen fick jag Christopher mitt emot mig.
Vi börjar parata, om lite allt möjligt, men jag minns att vi pratade om jakt och om hundar. Sedan började alla skicka runt sina mobiler för att byta nummer, Christopher fick mitt nummer och jag hans. Och jag vet att jag smsade honom och det ena handlade om hur konstigt mitt namn var.
Rebecka var ganska jätte full, Jessica och jag var lagom. Rebecka och Mörrum höll på och strulade, Christopher höll på att somna, i bussen hem. Jessica och jag fyllde på alkohol förrådet och Jessica talade med ”Super Marion” och hans riddare, hon ville bli deras prinsessa. Vid bussen i Forshaga mötte Teddy upp.
Jag, Jessica och Rebecka hade planerat att vi alla tre skulle sova på min och Jessicas madrasser ute i ”vardagsrummet”. Men så blev det inte, Rebecka tog med sig Mörrum ner till sig. Teddy sov kvar hos mig och Jessica, men han sov med Jessica. Och jag kan än minnas Jessicas jäkla tjat ”Jag vill ha sex, Emelita kan inte vi ha sex, Teddy kan inte vi ha sex…”.  (För alls lugnande: det blev inget sex!)
Någon gång där på kvällen/natten så smsade jag Christopher och undrade vart han tog vägen, sedan somnade jag. Dagen efter fick jag svar från Christopher.
Jessica och jag var ganska bakfulla, så vi startade morgonen med en återställare. Sedan försökte vi få tag i Rebecka. Hela dagen spenderades i sängen. På kvällen drog vi till Teddy och kollade på tv; Jessica, Rebecka och jag.
Jag smsade med Christopher och klockan två på natten kommer vi båda på att vi har tråkigt. Han sätter sig då på bussen till Forshaga. Jag gick och mötte honom, hela jag skakade, av nervositet eller kyla; det vet jag inte.
När vi kommer tillbaka till lägenheten så har Jessica och Teddy jävlats genom att tända levande ljus! Jag var riktigt arg då. Det knackade på dörren den kvällen, Mörrum kom till vår lägenhet för han vågade inte gå in i Rebeckas först. Jag följde honom dit ner. Sen upp igen.
Jag trodde Jessica och Teddy skulle döda mig för man hade kunnat höra en knappnål fara till golvet, så tyst var det. Varken jag eller Christopher sa något. Efter ett tag tröttnade Teddy, han slängde ut ämnen hela tiden. Det sista ämnet han sa innan han somnade var ”disktrasa”.
På natten vaknade jag och upptäckte att Christopher låg utanför madrassen så jag flyttade mig närmare Jessica. På morgonen när vi vaknade så började Jessica och Teddy skratta, det visade sig att de trodde att jag och Christopher strulade och låg så tätt ihop slingrade p.g.a. ordet ”disktrasa”.
Senare på morgonen fick jag med mig Christopher ner för att väcka Rebecka och Mörrum. Sedan kom det upp till oss och Mörrum gjorde ”bakispannkakor” till oss alla! Sedan drog vi ut min tv till ”vardagsrummet” och lade oss för att kolla på film. Rebecka, Jessica, Teddy och Mörrum höll på att slå ihjäl mig och Christopher! De tyckte vi ”slafsade” för mycket. :P
Det var den helgen det. Dagen efter (måndag) kom Christopher igen för att sova över och sedan stannade han i min lägenhet och vi var ett par och det har vi varit i snart ett år nu!
Men den kvällen glömmer jag aldrig, kvällen med mina tjejer, Jessica och Rebecka! <3
En vecka senare den 29:de tror jag det var så var det krogen som gällde, ”Only Girls” och den kvällen förlovade sig Jessica och Rebecka som kompisar, Smultronklubban och Sockerbiten! Det var början på vårat år det!
Ett oförglömligt år, med många skratt och tårar!

 (Det blev inget körkort för min del som var planerat, men har börjat med det. Kilona har inte rasat men en midjemåttet har blivit mindre, hela en storlek! :-) Flyttat hemifrån har jag heller inte gjort.. MEN jag tog studenten med Mer än bara Godkända betyg och Jag gick på min student bal. Det var så mycket det blev av mitt år det! :P Till det hela kan tilläggas att jag förlovade mig under året också!)


Min och Christophers förlovning, 21/5 -10!

Jessica och Rebeckas kompis förlovning på Score!
Här i väntan på bussen.  

Vilka tider och vad man saknar dem! Bara det där att skicka ett sms och fråga om de är hemma, sedan på med skorna och gå till "grann" dörren och öppna och kliva in.. Idag kan man då rakt inte göra så! :(  Idag  måste planering och pengar till för att det ska fungera! :/


Hej så länge! :) ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar