onsdag 14 december 2011

Hoppas hoppas!

Om man kan lita på det som sas på radion idag så har vargen redan vandrat ur Västra Götaland, men man kanske inte ska ta ut glädjen helt i förskott.. Men hoppas kan man ju alltid göra. För jag vill inte ha varg där jag jagar eller i närheten av där jag jagar..
Och det finns många anledningar till det: Dels för att hundar blir skadade och dödade, dels för att boskap skadas och dödas.. Och för att den älgstam vi äntligen lyckats jobba upp, med stora tjurar och så kommer att bli många många färre. Det jobbet känns lite onödigt om det skulle bli så, men som sagt jag håller tummarna och hoppas på att fallet inte blir sådant!

Jag har en stark misstanke om att vargen är ut planterad, och många med mig.. Och visst i det läget kanske jag har fel, men ännu har inte motsatsen bevisats. Så tills dess tänker jag tro att vargen är ut planterad. Slut diskuterat.. Tydligen har folk stört sig på allt jag skrivit om varg, men som sagt det är upp till var och en att avgöra vad de vill göra för att få reda på fakta och för att visa sin åsikt!

Emelita♥

4 kommentarer:

  1. Stå på dig! Vi är bjudna till Koberg att jaga med våra taxar men jag är tveksam. Nu är ju vargarna bara 3 mil fr utsättningsplatsen säger de.

    SvaraRadera
  2. Ja, och dessa vargar vet man ju inte om de vill ta hundar eller om de är sådana som skiter i det! Det finns de med..

    SvaraRadera
  3. NIMBY.vet du vad det betyder.

    SvaraRadera