tisdag 13 december 2011

En sorgens dag!

Nu är det bara det en tidsfråga, innan vi förlorar fler hundar än tidigare! För nu har de banne ni mej satt sin sista potatis! De satte ut varg paret från Dalarna i Karlsborg! Tack för den!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=4854859

http://www.jaktojagare.se/notiser/flyttvargarna-slapptes-vid-karlsborg

Hoppas att de försvinner eller att de går tillbaka! För jag vill inte mista en ända hund till det kan jag lova.. Det är bara drygt 2 årsedan vi förlorade Ester för vargen..

R.I.P Ester <3


Emelita♥

2 kommentarer:

  1. Åhh var det ni!!Det har man ju läst om. Var inte hon en Rödhakens?? Var det inte jaktprov med? Ja, inte vill man mista en hund på det sättet. Måste vara fruktansvärt. Jag är glad att man fick skjuta Kynna nere hos oss. Det var inte så väldans långt fågelvägen till våra marker för en varg. Nu skall det väl finnas i Kalmar trakten och det är bara 10 mil dit.

    SvaraRadera
  2. Ja det var vi, nej det var inte rödhakens, det var systern till min, som farfar och farmor ägde.. Ja den vägen kan de ju lätt ta sig,men så länge det finns mat där de är nu. Det tror jag i alla fall, men det är klart att jag förstår att ni försöker hålla koll på vart de finns osv..

    SvaraRadera