lördag 2 februari 2013

Mitt liv, min livsstil - inte enbart jakt!

Jag tror jag har glömt att säga att jag ÄLSKAR raggarkulturen! :) Jag kan väl tacka mamma och pappa för att jag är där jag är idag. De har alltid gillat att kolla på fina äldre bilar och vi har alltid åkt på utställningar i närheten och Elmia, i så länge jag kan minnas. Och jag har ju alltid varit lite av "pappas flicka", men det är nu de sista månaderna som jag insett hur mycket jag och mamma har gemensamt! Vi kan prata i timmar utan att bråka och sist det var  så då var jag nog 4 år eller så!! :)
Jag har länge gillat raggarkulturen, lite pga mamma och pappa, men de jag umgåtts med har inte riktigt haft samma passion för det som jag, vilket gjort att jag lagt det på hyllan. Men det senaste året så har jag låtit allt sådant blomma ut, vilket resulterat i att i min lägenhet finns det gott om 50-tals grejer och detaljer. :) En hel del Elvis Presley och Marilyn Monroe saker och har än så länge införskaffat två rockabilly klänningar! :)
Och i sommras levde jag "raggar liv" så mycket jag kunde, vilket resulterade i sena nätter i olika raggarbilar, utställningar och massa härliga sommar minnen! Åkte på rockabilly festival och var på rockabilly spelningar på Olstorp! Jag verkligen levde det liv som jag länge velat men att något hindrat mig tidigare!
Men efter att nu umgåtts med "raggare" en längre tid och nu även under vinter tid så kan jag bara inte tänka mig ett liv utan det livet!
Och säga vad du säga vill om raggare och deras kultur, men de är alltid snälla och trevliga. De jag umgås med bråkar aldrig, blir det bråk åker de där ifrån. Och visst, okej, de gillar att dricka starkt! Men jag kan meddela att de aldrig blir aggressiva för det, de blir bara väldigt lealösa och däckar i baksätet! :P
Och för vissa kan det verka underligt hur man kan tycka att de är roligt att åka runt runt i en bil en hel kväll/natt och lyssna på musik och dricka öl. Eller som nu på vintern stå ute på att kallt torg och frysa när man samlas och pratar med alla! Men det finns en logisk förklaring till det: Man älskar gemenskapen och bilar! :)





♥ Emelita ♥

1 kommentar:

  1. Hej!
    Du får kolla min hemsida www.jaktvallens.se.
    Jag skall para Tyra med Pysslas Gustav i veckan.

    SvaraRadera